tisdag 14 augusti 2012

Pararella världar

Jag lever mest i den digitala världen. Därför är det extra skönt att sätta sig upp och rida på en alldeles levande varelse i sommarvärmen. Det är extra skönt att bära sadlar och borsta bort sand. I går blev det en trevlig dam som enligt mig är ridskolans finaste häst. Nöjd. Dock fick hon ett ryck och stod på bakbenen och fladdrade omkring, men det var bara för att surgubben Farucko löpte amok och muckade gräl hela lektionen. Men ändå, trevligare än att stirra in i en datorskärm.

Eftersom att indianflickan har börjat hänga med mig i stallet, frågade jag lite snällt om hon kunde fota mig när jag red. Men indianflickan var en okoncentrerad och glömsk fotograf. Halva tiden matade hon ponnysar. Halva tiden stod med min iphone i höggräset och spelade Angry birds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar