lördag 11 augusti 2012

Orgeln, jag och ett befriande skitljud

Så här kan man sitta när man blir ledig från barnansvar en lördagkväll.
Tokkoppla röda och vita sladdar och låta den gamla orgeln susa slarvigt in i datorn.
Det här är rätt farliga grejer. Nästan som en extremsport.
Det kändes flera gånger jättenära att jag skulle få en stöt.
Men nu lämnar jag det här gamla 70-talshärket och gör nåt annat. 




Innan du går 
Text & musik: P. Taavola

Här i parken står kärleken på rad
här går du och jag en tyst serenad
diskussionen är för längesen förbi
vi har förvandlats till politiker från olika partier

vi båda visste att allt var visset 
fast våren stod i blom 
när allting klarnat och fåglar vaknar säger vi hejdå

Innan du går din väg, ge mig en dans för
allt är ändå försent nu, finns inget att förstå
innan vi säljer allt vi har, ge mig någonting att ha kvar
ge mig något litet att behålla nåt som består
innan du går
innan du går

här i parken finns det  många som förgås 
av illusionen av att det eviga kan nås
men den vise vet att fånga varje stund
så låt oss njuta här i vår soliga lund

innan natten kommer innan allting suddas ut
innan allting klarnat fåglar vaknar skynda på

Innan du går...

här i parken där vi står
(här lever kärleken kvar)
ge mig något som består
innan du går

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar