tisdag 19 juni 2012

Vi fick in en fråga via Skype

Det här berättar Ulla:
Hej "Hur gör man egentligen",
Jag behöver hjälp fort. Jag är ensam hemma och det är en stor svart spindel i min lägenhet. Jag är jätterädd för spindlar. Men om jag dödar den är jag elak och så blir det ju regn imorgon och det vill jag inte, men om jag inte dödar den kommer den att anfalla mig inatt och jag kommer inte att kunna sova. Hur gör man egentligen?
Undrar Ulla i Rosmark





Ulla som skypar oss i panik.
Svar: 
Hej Ulla i Rosmark!
Ja det här är en knepig situation, jag förstår att du känner att du har hamnat i ett dilemma. Så här gör du:
Behåll lugnet. Ta fram en telefonkatalog. Ta mod till dig och närma dig insekten. Kasta med väldig fart katalogen ovanpå spindeln och stampa sen hårt med fötterna. Lägg alla böcker och tunga föremål du har ovanpå telefonkatalogen så att det bildar en jättegrav.
Ring efter hjälp (bortforsling) och förbered dig för regn imorgon.
Lycka till och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar