tisdag 5 juni 2012

Magnum vet nog varför

Magnum vet nog varför det tjuter i däcken.


Jag är kroniskt hungrig. Törstig. Tror att det är vädrets fel.
Och min bil tjuter svinhögt och konstant, i tonarten A. Enformigt.
Varför tjuter en bil? Kan det vara för att den är sportig och veteranisk?


I så fall kan jag vara stolt och låta den tjuta i A bäst den vill.


Och apropå tonart, så är låten Millionaire nu höjd till BM. Stensiler är utdelade till det övermusikaliska bandet där nere i källarsoffan och hör och häpna, jag har funnit en söt körtjej som ska med oss till Kiruna. Jag ska ta hand om henne väl.


Men imorgon ska det firas!
Lediga dagen samt Nationaldagen på ett nationalaktigt sätt.


Och sen på kvällen ska vi fira Schackens uppkomst eller nåt sånt. 
Jag spelar tyvärr inte schack så bra alls men jag kan ju alltid spela något annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar