måndag 25 juni 2012

Väntar du högvatten?



(Kan inte låta bli... förlåt men det här är den fulaste byxan jag vet! Ni kommer aldrig se mig i ett par sådana här byxor. Stoppa mig om ni gör det! Jag vill betona att vissa män kan komma undan med dem.)

- Va nej det här är ju mina nya Capribyxor. Jättesköna så här på sommaren. De sitter bra tycker jag eller vad säger du?..
- Det där är väl PiratbyxorEller räknas de som Trekvartsbyxor? De sitter lite konstigt om jag ska vara ärlig.
- Jaha, men de ska sitta så här! Du kan kalla dem Långa shorts om du vill, eller Korta byxor för de liksom luftar underbenen och ger ett sportigt intryck. Jag tycker de framhäver mina former.. Men de sitter ju inte lika tight som Cykelbyxor.
- Hur ser Cykelbyxor ut?
- De är helt elastiska och blanka och används av typ tävlingscyklister, som Tights fast kortare och vadderade i grenen.
- Men var går gränsen mellan långa shorts och korta byxor egentligen?
- Alltså när man visar knäna räknas det väl som shorts och om de är jättekorta blir det Hot pants. De som är aningen längre än vanliga shorts kallas Golfbyxor och förr fanns det en rem runtom och kallades Äppelknyckarbyxor och..  Jag är i alla fall nöjd och det är det viktigaste, nu tar vi kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar