torsdag 7 juni 2012

Den enes död den andres bröd

När sorgen lagt sig hittar man något nytt.
Två hungriga italienare mitt i allt.
Jag älskar er, älskar ert program, jag ska köpa boken och laga era rätter! Redan ikväll blir det kött på långkok examen till ära. Ni är mina förlorade farbröder. Ni är allt hopp jag har kvar om mänskligheten.

Hämta hem mig till Italien, adoptera mig och laga mat åt mig! Jag ska hjälpa er att plocka vindruvor, hämta era glasögon och hålla koll på era grytor. På kvällarna sippar vi vin på terassen, äter kött och ost med händerna och sitter och svamlar under lyktsken. Jag ska vara mätt och lycklig i alla mina dagar.

De här gubbarna är en fridlyst sort. De är tidlösa klassiskt äkta människor. Deras språk känns inte tillputsat. De bryr sig inte om Facebook. Bara mat & livet. När den ene dalpar i tomatgrytan säger den andre: - Akta din skjorta nu.

TV-tips nr 2: "Student 92", alla sedda check.
SVT ni är bäst ingen protest.
Jag skulle kasta ut TV:n om den inte vore platt.
Och jag måste verkligen åka till Italien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar