tisdag 12 juni 2012

Egentid & dagens motiv



Vi är motiverade på jobbet och jobbar på som tusan. Kameran är på laddning och eftermiddagens fotomotiv blir följande:
  • Snygg-Maria på den nya snygghästen i solen.
  • Släktporträtt. En snygg ridlärare och moster,
    och en snygg systerdotter (till mostern) i solen.
  • Allmän dressyr i solen.
  • Eventuellt en mormor. Snygg/ i solen.

Igår var inte en så snygg syn. Sex ekipage inträngda på en fjärdedelsplan sittandes på stora djur i gassande sol.
Jag kände mig allmänt trög i skallen och sötsugen, hästen motarbetade min innerskänkel och efter det tryckte jag Kinapuffar och chokladpudding.

Jaha och då fick jag en sockerkick och en idé.
Kom på att Blackout från Hemtex blockerar ljus och ljud och disken fick vänta.
Min kärleks -och sovhörna förvandlades till en inspelningsstudio.
Låt nr 12, sista låten på skivan.. Made in bed.

Och så här håller jag på när jag är barnledig. Rider, äter choklad och gör musik.
På torsdag kommer mitt barn och på söndag kommer sommarbarnet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar