torsdag 2 februari 2012

Vardagspusslet

Ungefär så här ser det ut när jag befinner mig i "Stormens öga"
Promenera. Kolla LLT appen. Jobba. Packa gympaväska. Bygga ihop en kontorsstol. Handla middag. Laga middag. Bygga hop en byrå. Diska. Ringa och avboka tandläkartid. Folktandvården vägrar. Ringa morfar. Ringa fritids och meddela att morfar hämtar. Sätta i motorvärmaren. Köra bilen till verkstan. Hämta från fritids.
Promenera hem. Vad gör jag med bilen?
Laga middag.
Och just ja, föra till konståkning imorgon utan bil.
Föra till konståkning på lördag utan bil.
Föra till konståkning på söndag utan bil.

Kanske ett lite martyriskt inlägg.
Men efter att jag skrivit allt detta känns allt faktiskt lite bättre.
Man kan säga att jag befinner mig i stormens öga, där jag brukar hänga.
där är allting varmt.. lugn och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar