onsdag 15 februari 2012

Öppet brev till Luleå Lokaltrafik

Luleå den 15 januari

Hej LLT!
Egentligen är allting ert fel. Sen ni tog bort kontanterna på bussen har mitt liv bara gått utför. Jag får inte tag i någon tvätttid, min mobil, min sk "smartphone" började stänga av sig själv och jag har en stark känsla av instängdhet och panikångest.

Jag har bara kontanter och tillhör därmed en minoritetsbefolkning. En utrotningshotad art.

För att ta sig till från A till B har jag och pensionärerna följande alternativ:

  • Promenera.
  • Gå till LLT:s kontor i stan och fylla på busskortet.
  • Gå till Coop och lösa ut svindyra engångsbiljetter till överpriser och sen ta bussen.
PS: Jag har dessutom 12 kronor kvar på busskortet, 12 kronor som jag aldrig kommer att kunna använda. 12 kronor som antagligen till slut hamnar i er fika -och nöjeskassa.
Där kommer ni att sitta och gotta er på era möten... smaska i er smörgåstårta och prassla med kanellängder inköpta med resenärernas pengar.

Fyfan säger jag bara.

Arg Luleåbo

KONTANTFRITT PÅ BUSSEN - FÖR ETT KRÅNGLIGARE RESANDE

2 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Jag vill ge dig ett ytterligare alternativ. Om du vill fylla på ditt busskort, så kan du även köpa ett helt häfte med 10kr-biljetter (10st) för hundra kronor (på t ex Coop), och sedan använda det häftet för att ladda upp ditt busskort på bussen.
    Vänliga hälsningar
    Thomas på Luleå Lokaltrafik AB

    SvaraRadera
  2. Hej Thomas!
    Tack för tipset! Nu har jag dock upptäckt att det är smidigt att åka buss med ett månadskort=)

    Mvh

    SvaraRadera