tisdag 14 februari 2012

Carpe diem & att känna lycka även vid motgångar

Så här känns livet ibland. Som ett enda moment 351. Hur man än vänder ryggen till har man mössan snett. Som att gå 2 steg fram och sen 2 till men då trampar man på ett häftstift... Som att spotta lössnus på fönster i motvind. Som när man sålt pengarna för allt smör i Småland, och sen tar smöret plötsligt slut. Jämna plågor. 






Håhåjaja du tunge grind, som slog ihjäl han Olle min...
och så vidare. 


Om ni känner igen den här känslan skulle jag ge er rådet att ta ett djupt andetag, och tänka på en härlig sommardag, med små rosa bommullsmoln på himlen. Tänk på sockervadd också.... Fånga dagen... Och minns att efter regn kommer duggregn och att ingen spilld mjölk i världen gör någon sommar.


Nu blev det lite djupt, men jag hoppas att jag med det här inlägget kan hjälpa någon.. 
och att jag lyckats sprida lite hopp.
Du är inte ensam. Vi älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar