söndag 11 oktober 2015

Slut tid och slut strumpor


Tiden är för knapp! Dagarnas alldeles för korta och allt för många saker förblir ogjorda och plötsligt är det mörkt. Idag har vi ändå bakat, rensat ute i ladan och haft folk på besök i omgångar. Handlat, lagat mat, badat barn och bastat och gjort SPA. Ändå gjort trevliga saker men vi hann inte se varken Bonde söker fru eller Hollywoodfruar. Ligger efter med ALLA Gokvälls gör om mig. Vi hann inte rida ut på hästen som vi tänkt.

Småbarn tar cirka 90% av ens tid har jag räknat ut och man får bommull i skallen. Förutom tid så saknar jag massor av strumpor. De kanske är nånstans men inte vad jag kan se. De borde vara i tvättkorgen. Det är slut maskindisktabletter, glödlampor och batterier. Cykelpumpen är borta men jag har inte riktigt tid att leta.

Prinsen saknar vinterkläder men det har jag i alla fall beställt. Tolvan behöver skor och täckbyxor.
Men jag har också mycket så jag får väl fokusera på det. Lånar Mannens strumpor och går och lägger mig och kollar ikapp något som jag har missat. 

Imorgon Öppna förskolan och det vill vi inte missa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar