onsdag 28 oktober 2015

Kvällssoppa och mattankar

Bilen fick sig till slut ett sommardäck (och jag har installerat stereon!) och Tolvan är här på höstlov. Dagarna flyter ihop på ett skönt sätt. Ikväll körde jag in henne till stan för barnyoga och vips, så fick jag en helt barnfri timme! Jag använde den smart. Hade inte hunnit äta middag, så jag åt en ungdomlig en på badhusets fik; en smoothie och en chokladboll.

Det var skönt med en paus från hushållet men när jag kom hem höll jag på att svimma av hunger. Lagade min första linssoppa helt på måfå, så gott det var!

Det håller inte att ränna på stan och hoppa över middagar. Och det håller inte att äta kött på tvären och på längden. Nu blir det mer veggo i detta hus! I alla fall för tjejerna i det. Somnar mätt. Godnatt.

Recept
Röda linser
Gul lök
Morötter
Grönsaksbuljong
Soya
Tomatpure
Kryddor: Salt, Rosmarin, ingefära, chili, paprikapulver, vitlök, cayennepeppar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar