onsdag 14 oktober 2015

Blandade småhopp

Hästliv och helt nya tankegångar. Longeringslina, välja träns och dynor och imorgon kommer hovslagaren.

Espresso house. Innan Tolvan sprang iväg med bussen till skolan (och pappavecka) hann vi med en chokladboll och en smoothie. Mysigt. Gott. Men DYRT.

Länstrafiken i Norrbotten. Vad är det med mig och bussföretag!? Jag har ju haft mina duster med LLT och nu tjurar jag ihop på de mossiga gubbarna som kör mellan Piteå och Luleå. Värst är att bussarna inte är anpassade till barnvagnar. En kvällsbuss kom jag inte ens in i för bussen saknade ingång!? Och de bussar man kommer in i får man bergsklättra över svinhöga trappsteg. OCH be de mossiga chaufförerna om hjälp för det går inte själv. Även ris till att de saknas ordentliga bälten att spänna fast vagnen i. 

Vänner. Vad det ger energi att umgås, om än lite snabbt. Vi hann med en date hos Linda och förhoppningsvis ännu mer umgänge i helgen. 

Tradera. Prinsen är redo nu för vintern. Det låg både vinteroverall och mössa i brevlådan. 

Hästen och jag.
Flocken.
Bussliv. Vagnen, nya favoritbyxor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar