fredag 16 oktober 2015

Kuddvraket

På utsidan ser min kudde ut som vilken som helst. Men krafsar man bakom ytan så döljer det sig en rätt så obehaglig och sorglig historia.

Jag har nog en ganska udda kuddsmak för jag har än så länge bara hittat en kudde i livet som uppfyller mina krav. En kudde som kommer från Mommos vind i Jouksengi. Men nu börjar den rasa ihop totalt och liknar mer ett vrak från en luddig dyna. En sorglig syn.

Hur ser er drömkudde ut? Mitt livs kudde är hård, platt men ändå formbar. Trygg och stabil men med karaktär och en flexibel personlighet.

The next best thing är den tillfälliga huvudavlastningen som jag brukar "bygga" när jag är ute och reser. (Hotellkuddar är den värsta sorten, de är helt opålitliga). Jag knölar ihop en huvtröja och lägger den i ett örngott. Ganska skönt för en natt men inget som håller i längden.

Gå vidare och skaffa en ny, kanske ni tänker. Jag har försökt att hitta en ny! Jag har gått på kuddjakter men jag hittar bara fel typer. För fluffiga, för mjuka eller för hårda.

Jag får allt klamra mig fast vid vraket. Tills döden skiljer oss åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar