söndag 25 oktober 2015

I krig, kärlek och Quizkampen

Avslöjade som nördar, som ni ser så är Quizkampen vårt stora nöje. Det är vår verklighetsfykt, vårt gemensamma intresse, det är kittet i vår relation! Men vi är också ärkefienden, det får man inte glömma bort. Och den bävern vinner oftast över mig.

Idag gjorde Mannen en fuling, han började massera mina fötter, när det var min tur att spela! Taktiken var den klassiska "försätta motspelaren i trans". Han vet ju hur jag reagerar vid fotmassage, jag brukar tappa fattningen, börja skela och i värsta fall dregla och till slut tappa medvetandet och somna. 

Hans plan funkade. Han tryckte på min fot medan jag bara tryckte på fel svar om och om igen på måfå utan att tänka! Jag var som hypnotiserad.

Jag ska nog komma på ett sätt att sänka honom mitt i en match.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar