lördag 10 oktober 2015

En ny värld

Ridit han två gånger nu. Mest myst på, travat lite. Han är inte så mycket riden sista månaderna så vi tar det lugnt. Allt är nytt. Hästen, stallet, utrustningen, och framför allt ridsättet. Gillart. Men nästan lika svårt som det är att lära om sig har sadeln varit. Vi kom inte överens alls. Tung och stor och kändes omöjlig att få till. Jag stod i stallet och youtubade "how to saddle a western horse" och nu fattar jag! Att leva är att lära.

Och idag fick vi äntligen vara i stallet under dagtid, i sol! Och mest häftigast idag var när jag fick hoppa upp på stallägarens kallblod, som tävlar i western. Och hon gav mig coaching i galoppfattningar och en massa flyttningar hit och dit. Känslan...

Jag använder båda händerna. Allt har sin tid och jag har ingen boskap att fånga in. Nu dusch, tacos och bara häng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar