onsdag 28 mars 2012

Zelda till morgonkaffet

Jag var på föreläsning i morse. Den handlade om Zeldas äventyr i detalj med mycket fakta att hålla reda på. Föreläsningen pågick ungefär 1 timme och jag satt där med kaffekoppen och försökte hänga med. Tänkte på att den här flickan har talets gåva. Det lustiga var att föreläsaren hade en gröttallrik framför sig som hon inte verkade bry sig om om den kallnade. 

Föreläsningen följde mig sen helt sonika till soffan, där jag la mig och försökte hänga med... uppfattade i alla fall ord som Loftwing, beetels och Skyward sword.
Barnet verkar friskare idag på nåt sätt. Och jag behöver en till kopp kaffe.

Igår hörde jag en hemsk sak. En undersökning visar att nutida barn oroar sig mycket för hur vår jord mår, och de är rätt säkra på att den kommer att gå under snart. Hemska tid. 

Barn ska få vara lyckliga idioter, bada i vattenpölar, hoppa i sängen och leka med kottar. Framför allt ska de vara trygga på sitt hem Jorden och känna hopp inför framtiden
De ska finnas plats för saker som Skywings eller vad det heter. 
Sen när de blir vuxna kan de fundera på när det är dags för mänskligheten att förintas.
Säkert typ snart. Men jag nickar och ler och frågar Zeldafrågor.

Övrig information
I stället för skola lär jag ut musikhistoria.
Idag lyssnar vi in oss på:
Stevie Wonder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar