torsdag 8 mars 2012

Kvinnlig som Fan

Inför Internationella kvinnodagen skruvade jag upp alla hyllor i hallen på kvinnovis, dvs halvtomhalvt då jag accepterar att jag är svagare än en man. Jag handsydde också fast ett scoutmärke såklart. Dagen firas sedan genom disk, skurning med äkta såpa och tvättning och hantering av familjens kläder. Sen ska jag luta mig tillbaka en liten stund... måla naglarna och fila fötterna och invänta chokladpralinerna, blommorna och diamanterna. Vänta på att The Man kommer och sätter sig i fåtöljen... Jag skall putsa hans skor och servera honom flott kvällsmat.

Sedan sätter jag ut en hemlig liten annons:

Försynt liten köksarbetare sökes
Sedvanligt köksarbete med inriktning på handdiskning. När arbetet är utfört ingår det att stå helt tyst i ett skåp tills det är dags att rycka in igen, för att sedan gå upp i rök på kvällskvisten.

Du som söker ska vara positivt inställd och noggrann. Vi ser gärna små diskreta sökare som tar liten plats då arbetsytan är begränsad och du skall operera i hemlighet.

2 kommentarer:

  1. Hej Hjärtat! Skriver här för jag har slut batterier i telefon. Tyvärr har jag fått förhinder och kan inte komma med presenter till dej på Er dag så du får gott vänta med att få nåt tills nästa år då Er dag infaller så nu hoppas jag på massor med uppvaktning och massor med presenter dom här 364 dagarna som är Mansdagar!!...

    // The Man!

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt att du skriver hjärtat! Satt som väntade på dig med mat och skoputs eftersom du är mannen med stort M men jag får fira dig ikväll på DIN dag!!

    SvaraRadera