tisdag 6 mars 2012

Att följa expertråd


Enligt sköterskan på 1177 är det jättebra att rida för att liksom få upp slemmet av guppandet, så det gjorde jag. Hon sa att om jag blir trött kan jag ju stanna hästen och hänga på dens huvud tills jag får ny energi, vilket jag också gjorde... och kippade efter luft. Att hantera höbalar och mata 25 hästar med luftvägsinfektion sa hon inget om, men jag tyckte att hon viskade att sånt gör luftvägarna mer resistenta eller nåt.

Sen sa hon att efteråt ska jag inte bry mig om disken, utan det viktigaste är att jag tar en lång varm dusch och hinner se ikapp Äkta människor på SVT play. Så det gjorde jag.

1 kommentar:

  1. Men guuu vilken bra sköterska! Hon vill jag också gå till. Ridning fungerar ju mot allt i stort sett. Vad bra att hon sa till att du inte behövde bry dig om disken för annars hade du ju säkert börjat diska och det hade ju inte varit så bra!
    /kram LBB

    SvaraRadera