måndag 20 juni 2016

Nörderi



I helgen blev jag medlurad till Käckkärn. På dans! Foxtrot! Bugg! Folk hade dansskor och ombytesskjortor! Folk gnussade varandras pannor och alla hade gått minst 3 buggkurser. Allt var så nördigt att jag ibland var tvungen att gömma mig bakom palmer och pelare. Bäst var fikapausen i bilen. Kvällen var jättetrevlig men jag kommer att vara mycket svårövertalad för ännu en "härlig sommardanskväll á la en kärleksfilm från 50-talet".




Då åker jag hellre tillbaka till Vilda västern. Nästa söndag åker jag i alla fall till Boden för en kurs i westernridning. Äntligen får jag leka Zeb Macahan igen! På en riktig häst och inte på trähästarna som pappa byggde.


Jag vill ha chaps med fransar. Jag vill rida över vidderna och hälsa på indianerna med Luke vid min sida för vi har nämligen ett viktigt meddelande till indianhövdingen Röde varg. De elaka affärsmännen vill åt deras mark och deras trupper är på väg. Röde varg säger inte så mycket, men han bjuder på någon mystisk soppa vid elden och nickar tacksamt åt oss. Nu är våra vänner förberedda för strid och vi kan rida tillbaka och med gott samvete avsluta kvällen med några järn på saloonen.


Och varje måndag kör Anna och jag 5 mil för att rida 1 timme.




Jag är också en nörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar