onsdag 8 juni 2016

Jag började tänka på rödbetor mitt i allt

Ikväll fick jag en riktig lyxtimme. Jag fick åka och handla ENSAM, utan barn eller barnvagn. Utan att styra den där långa tunga karavanen med gula-bil-varukorgs-vagnen. Utan att krocka med någon annans kundvagn. Utan att trycka gratis-banan i ungen och utan att behöva kivas om varorna med ettåringen.


Jag fick åka och handla med BIL. Jag behövde inte dra tung barnvagn på raka spår i motvind och aldrig komma fram som barnen från Frostmofjällen.


Allt gick så översnabbt och översmidigt. Jag hade en handlingslista, vilken jag följde exakt som man ska. Man följer listan, men busar till det genom att köp något som inte står med.


Som tex rödbetor. Vilken skräll. Jag var så harmonisk på Coop att jag började fundera på rödbetor mitt i allt. Jag gick i sköna rödbetstankar. Tänkte hårt bara på rödbetor.


"Tänk om jag skulle göra rödbetsbiffar nån dag... hmmmm. Kanske med lite morötter i. Så! I med morötter i den smidiga hjulvagnen. Rödlök. Plopp. Swish. ... Fetaost. Japp, vi tar fetaost också."


Sådär höll jag på. Stod länge kring purjolökarna och valde den ultimata purjolöken. Ville inte lämna purjolökarna men var tvungen att gå vidare.
Jag helt enkelt handlade och NJÖT samtidigt.


Det blir grönsaksbiffar någon dag.
När jag har tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar