söndag 13 oktober 2013

Standard-handling

Det är oftast jobbigt att handla mat eftersom det är så oundvikligt. Fort ska det gå! 
Ikväll blir vi en liten familj igen... så jag plöjde snabbt genom hyllorna och likt i trans lade jag varorna i korgen. 

Dagens handling klassas nog som min Standard-handling, varor jag inte kan leva utan.
Läser ocensurerat från kvittot: 

Kexchoklad 2 st
Ekologisk mellanmjölk
Micropop smör 3-pack
Norrigott normalsaltat
Nötfärs 
Samsö ost
Satsumas
Spagetti
Sunny clementine
Toapapper
Ekologisk vispgrädde
Vitlök
Knox portion
Storform franska

Vad säger det här om mig egentligen? Jo att jag gillar rostade mackor med ost på. Att jag ska göra spagetti och köttärssås till middag. Att jag försöker tänka på miljön genom att köpa ekologiska och närodlade mejeriprodukter. Att jag inte ids storhandla. Att jag är kräsen vad gäller juice. Sen är nog resten lite si och så i Livsmedelsverkets ögon. 

Jag vet inte vad ni ska göra med all den är matnyttiga informationen heller. 

Men hur ser er Standard-handling ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar