måndag 14 oktober 2013

Bilnytt

Ni undrar säkert hur det går för Vrålåket mitt och här kommer en uppdatering. I samarbete med otroligt duktige bilfackmannamannen A, (eller bildoktorn som jag brukar kalla honom på skämt), är nu motorvärmare inopererad. Och det var inte vilken motorvärmare som helst utan en dyr, ny och blank. Kanske gjorde A det mesta av jobbet, eller okej allt, men det var jag som "made it happen" så att säga genom att lämna nyckeln på däcket på morgonen. Bakom varje framgångsrik man står en frusen kvinna sägs det ju.

Åter till själva bilen. Det går nu slangar fram och tillbaka och slangarna är ditknipsade med slangklämmor. Allt ser blankt och okej ut enligt min bedömning. Vi var dock tvungen att åka och köpa Glukol på Biltema mitt i allt, då jag tydligen hade flera liter i en Glukol-flaska, flera liter bara vatten dock. Det var säkert slarv från gubben som ägde bilen förut. Nu återstår bara att hitta igen den gröna sladden och kupévärmaren. För kupévärmare och motorvärmare är inte alls samma sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar