onsdag 16 oktober 2013

Jorden har feber...

...och vi sitter i varsina bilar mot samma håll och puttrar avgaser. Vi flyger genom Europa för några hundralappar, för alla har nu råd att förgifta luften ännu mer.
Buss -och tågpriserna måste sänkas och det ska vara enklare att välja alternativa färdmedel!

Jag vet att jag har sagt det förr.. men jag stör mig oerhört på att betala 40 kr för att åka någon km. 80 kr tur och retur! (om man inte orkat tjorva med busskort och värdecheckar). 

Mitt förslag är gratis buss/tunnelbana/spårvagn för alla. 

- Hoppa in bara. Tack för att ni väljer kollektivtrafiken.

Åk tåg var du vill för... tjaaa 99 kr/resa!
- Hoppa in utan biljett bara. Betala med kort på plats. Byt tåg i Tyskland eller var du vill. Samma pris gäller där. Enkelt och begripligt.

Staterna betalar. För det blir mycket billigare än vad konsekvenserna blir om de inte gör det.

Det är så galet att det är billigare att ta bilen in till stan och flygplan till Spanien, och så hutlöst dyrt och krångligt med buss och tåg att man inte ens överväger det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar