tisdag 15 oktober 2013

Huslig och förutseende


Matrycket
Lagat mat jättesent som ska ätas imorgon. Så jag slipper laga mat då. Vet inte var denna huslighet kommer från ibland men jag tackar och tar emot.
Hur som, här är receptet som jag kom på av det som fanns hemma;

Döpte rätten till nåt enkelt:
Rosemary français et poulet au gingembre avec risotto cuit dans la société de brocoli écrasé

(Fransk Rosmarin -och ingefäratoutchad kyckling med rårisotto-kompott i sällskap av krossad broccoli)

Eller jag orkar inte skriva receptet, ni får fråga om ni undrar över nåt. Man blir trött av att vara huslig och förutseende.

Nu börjar egentiden. Filmen Black beuty är slut, och min lilla förkylda flicka har lagt sig. En vienetta glasstårta är det enda som saknas.

Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar