fredag 11 oktober 2013

Fackmannamänniskor


Renoveringen är klar! With a lot of help from a friend. Därför blev det Fackmannamässigt utfört, även om man inte kisar och tittar snabbt.

Må hända att jag inte alltid var fackmannamässig, men nog kämpade jag också på. Klättrade upp och ner från barstolar och kladdade lim över hela köket. 

Nu återstår bara;
Att rensa upp i röran.
Torka bort lim.
Designa en passande tavla.
Hänga upp stringhyllan.
Ringa och tjata på golv-gubbarna 
som aldrig kommer.
Hitta ett par gardiner 
och en ny taklampa.

Sen. Livet är ingen kapplöpning. Jag har sån träningsvärk i benen.. Från benpass på gymmet och från renoveringen. Var ändå tvungen att cykla i morse då bilen ska få installerat en motorvärmare idag! Av en bilfackmannamänniska.

Tur att det finns fackmannamänniskor så att vi slipper renovera, meka i bilar, klippa håret och laga våra tänder själva. 

Tänk vilket slarvsamhälle vi skulle ha då.
Jag skulle säkert ha lagt en hårfön i motorn när det blir kallt. Vi skulle gå omkring med konstiga frisyrer och hemmagjorda tandställningar. 

Tur att vi alla är fackmannamänniskor. Fast inom olika områden. Jag är bra på att måla tavlor, på att stapla ved och på att ta ur och i nycklar från knippor. Rätt duktig på att laga soppa också. Och på att pillra i detaljer och på att äta mycket choklad på kort tid.

Vad är ni bra på? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar