lördag 14 september 2013

Mitt hem & mina prylar

Hur kommer det sig att saxen alltid är borta? Och decilitermåttet. Och hårsnoddarna. Hårklämmorna. Tejprullen & Måttståcken. Detta borde väl kunna åtgärdas med att köpa  4-5 av dessa föremål och sprida ut lite här och där i hemmet. Alternativt skaffa en "praktisk vägg" där viktiga föremål är fastkedjade med stål-vajrar.




Svart nästan oanvänd Tamburin bortskänkes. 

Något annat som är irriterande med mitt hem och skapar stort problem är Tamburinen. Den är aldrig någonsin på vift utan alltid i vägen. Jag vet inte varför jag har en tamburin, (den mest irriterande av alla saker man kan äga), i sladdlådan. Ni kan ju tänka er hur det låter när man letar fram kameraladdaren. En Tamburin är irriterande var man än har den. Antagligen är det därför jag inte flyttar den.

Och apropå foto, idag åker kameran fram. Den som mest legat och också varit oplacer-bar. Här ska iso-inställas och reglage ska vridas och höstfoton tas.



En önskan från hjärtat.

En viktig sak i hemmet är kylskåpsdörren. Det är nämligen den perfekta platsen för att affirmera fram saker på. Detta ska dock användas med försiktighet, och ska gå till viktiga saker. Här finns inte plats för fåfänga, frosseri eller girighet. 
Önskan måste komma från hjärtat. Like they say; Be careful what you wish for.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar