tisdag 17 september 2013

Känslan sitter kvar: Iskallt och nervkittlande

Här och nu, i alla fall en timme.

Herran jummala hur ska det gå för Tui? Vem är "han som äter folks själar" och hur obehagligt är det inte när "Oraklet" säger att Robin kommer att stå på sina knän och dö!? Börjar faktiskt misstänka polischefen om jag ska vara ärlig. Och man kan ju fråga sig vart det "bruna rummet" finns och vad som försegick där eller hur.


Nu undrar ni säkert vad jag pratar om och det är såklart Top of the lake, ett av mina höstnöjen i mörkret. Spänningsbubblan jag befinner mig varje måndag.

Jag glömde bort rodderiet med cykel, biblo-böcker och snabbmiddag. Och innan jag gick in i bubblan hann jag och Fyran skapa 2 små mjukisdjur, till mjukisdjuren.

Och efter det kunde jag hänge mig helt åt galenskaperna som händer på vackra Nya Zeeland.
Och jag är kvar lite där än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar