torsdag 19 september 2013

Man kan inte renovera på tom mage



Fick ett ryck och hämtade ut tapeter, färg, lim och spackel. Renovering av köket ska ske och jag fegade inte utan köpte 10 liter vit färg. Vit färg är alltid bra att ha.

Sen fick jag ett ryck till. Jag ska måla en hel vägg i svart griffelfärg! 
Eller okej, jag ska uppträda vuxet och manligt den här gången 
och hänga upp en spånskiva som är målad i svart griffelfärg.

Vad har jag gett mig in på... Det jobbigaste är alltid att starta och i det här fallet innebär det att jag måste tillbaka till Colorama och köpa sandpapper och roller. Urtråkiga inköp.
Och så måste jag tänka ut en slags vattentät handlingsplan. Också tråkigt.

Men man kan inte renovera hungrig och jag har redan nu väldigt lågt blodsocker
så jag tänkte börja hela den här proceduren med ett ostmål från Max.

Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar