söndag 15 september 2013

Känslan sitter kvar

Bara här och nu, i alla fall en timme.

Jag glömde bort småtjejerna som vände upp och ner på stallfiket, och att vi glömde ta med fika på Lindas och min fikaträff i stallet. När vi äntligen fått till en!
Kaffe och trevligt sällskap duger bra. Jag glömde bort att jag blivit bestulen av godisautomaten.

Jag glömde också bort att nästa vecka blir hektisk. Och att vi saknar både Treans cykel och skolväska. Att det vankas bad, cykeltur, gympa, matteläxa och engelskaglosor, jazzdans och scouterna. Att böcker ska lämnas igen.

Sket i att det vankas jobb och möten och tid på kontoret. Sket i blomflugorna som ska utrotas och att locket ska  läggas på brunn.

Under en timme var jag i en skön bubbla av meditativa upprepande galoppfattningar. Jag var bara totalt närvarande och efteråt en svettig och trött degklump.

Känslan sitter kvar. Och när dessutom Hon är hemma igen är jag hel. Då får allt vara precis hur det vill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar