måndag 31 januari 2011

Smart förvaring - inte bara för vuxna

Det sägs att man är vuxen när man gillar mazariner, sopsorterar och snackar "smart förvaring".
Det sägs att man är vuxen om man ensam åker ut till Biltema och handlar "smarta förvaringsgrejer".

Men jag är egentligen inte så vuxen. Jag leker med barbie fast jag är över 29.
Jag bor bara väldigt trångt utan garderober och har extremt mycket kläder.
Jag har också en kognitiv nedsättning som gör det svårt för mig att organisera tyger och sånt.

(Klicka för stor bild om något verkar retuscherat.)
Här ser ni hur stökiga Jessika & Robert är. Rena rama knarkarkvarten.
Här ser ni min uppfinning - hur man spelar MP3 via en gammal orgel.
Här ser ni min nystylade walk-in-closet där kläderna faktiskt är uppdelade i kategorier.
Nu ska jag fixa lite mysbelysning dit och kanske en radio.
.
Här ser ni bilder på min rumsavdelare/prydnad/klänningssamling/smarta förvaring.
Nästan allt från Biltema.

2 kommentarer:

  1. För att få kognitiv nedsättning behövs en diagnos och det är subjektivt så jag tycker att du far runt med diagnoser hit o dit som att det vore en förkylning! Du är en av dom smartaste jag mött i mitt liv o sen att inte hissen går hela vägen upp varje gång betydet inte att du är mindre vetande för det.. Det finns andra saker o lägga fokus på

    SvaraRadera
  2. Nej men jag har inte nån diagnos, bara en liten nedsättning när det gäller just vikning av kläder! Tack=)
    /p

    SvaraRadera