fredag 28 januari 2011

Muskelminne & det nygamla livet


Till vänster ser ni världens godaste smoothie:
Avokado, hallon, röd grape & tranbärsjuice.
På bordet ligger en drös med nyinköpta roliga pennor.
Längst bak skymtar min gitarr som alltid står i vägen.

Jag lutar mig mot att min kropp minns hur hyperatletisk och vältränad jag varit en gång.
Nu är Inpulskortet fixat och mitt sinne minns hur lycklig man blir av att hänga där.
Som jag saknat den bastun.


I receptionen mötte jag världens bästa tremänning Lotta,
som för övrigt vågar vägrar Facebook, som brutalt slet med mig på ett spinn/pump-pass.
Lotta och jag har har haft mycket kul, och det var som att åka tillbaka i tiden.
Jag minns också tydligt att jag alltid hatat spinning, men jag behövde en rejäl kick-off.
Nu blir det hallonpaj & glass för dynamikens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar