tisdag 23 augusti 2016

Red och sen dödade jag grodor



Så här kan det se ut när vi väntar på bättre tider. På att klockan ska bli 20.00. Hästen som jag ska rida väntar. Jag sadlar. Anna surfar för hennes häst var redan klar. Utanför regn och rusk men innanför spelar det ingen roll. Dock när vi körde hem i motvind, mörker, spöregn och GRODOR! Glada och badsugna grodor, inget ont anande. Först träffade jag en jättestor och söt groda i en vattenpöl utanför stallet. När vi körde hemåt, jag lovar, vi råkade köra på hur många som helst och det låg redan döda grodor i olika storlekar hela vägen mellan Antnäs och Kallax. Splash. Splash. En skrämmande syn i helljuset, upplysta antingen döda eller hoppande grodor på vägen. Försökte parera och köra rally men SORRY.

Som en Stephen King-film. Grodornas planet. Grodmassakern. Grodorna slår tillbaka. The Frog. Grodan 3. Grodorna tar över världen! Grodornas tid! Först kommer grodorna, sen Pesten! Mannen som kunde tala med grodor. The frogkiller.

Förutom grodskräcken så var det en upplyftande kväll som vanligt.
Nödvändig för kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar