tisdag 30 augusti 2016

Att köpa bil



Visste ni att 1112 bilannonser på Blocket innehåller ordet "Pärlan". Varför kallar man sina bilar för Pärlan när de ska säljas? Vad är en Pärla för slags bil? Och varför säljs alla hästar med en klump i halsen?

Nåväl. Drönar framför Blocket men ska väl egentligen varken köpa bil eller häst. Inte just nu i alla fall. Till våren däremot ska börja se mig om efter en ny bil. Bävar inför det. Jag är ju sämst på att köpa bilar. Funderar över alternativ såsom vespa, golfbil eller en rejälare gräsklippare. Jag är så bil-ointresserad (okunnig) att det enda jag bryr mig om är om bilen är laglig och har en fungerande stereo.

Det lutar i alla fall åt en fullt besiktad Pärla med bra basljud på stereon.


Bild från när Linda och jag mekade med bilar. Se inlägget här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar