söndag 7 augusti 2016

Genvägar är senvägar



Effektivisera livet. Handla mat på hemkörning hos Coop online. 

Skönt att slippa kånka på blöjor och toapapper med cykel eller barnvagn. Men min dator är så seg att det här kommer att ta evigheter! Jag hade till och med gjort en handlingslista och högst upp står på den står det lingonsylt. Min gamla mac bara tuggar och tänker och den har ännu inte hittat en enda syltburk! 

I den här takten går det snabbare att gå och handla med barnvagn ändå. Stanna och äta glass på vägen. Hälsa på hos Koji. Dra skämt med morbror Mauritz vid hårdbrödshyllorna och hinna hämta ett paket från spelkiosken. Och i spelkiosken tar det tid! Men när vi är tillbaka hemma med kassarna kommer min dator fortfarande söka febrilt efter "lingonsylt" utan resultat. Så himla oeffektivt. 

Jag behöver uppdatera min dator. 
Eller förresten, nytt hopp! Går det att handla mat online på hemkörning med min nya apple-TV-apparat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar