lördag 18 oktober 2014

Den där jävla "Tomten"

Jag vet en som rätt nyligen har startat en blogg. Nu är det Gurselov satt en spärr för känsliga läsare och man måste också vara 18 år. Jag är över 18 men alltid lite rädd innan jag ska gå in på den bloggen. Jag spänner käkarna och slutar att andas för en stund. För det kan komma precis vad som helst! Särskilt vilka bilder som helst. Bilder som gör mig upprörd. Bilder som skräms. Idag känner jag behov av att prata om den här bilden (klicka på egen risk jag vägrar lägga upp den här). 

  • Vågade ni titta? 
  • Vad var det där? 
  • Varför bar mannen överdel men ingen underdel? 
  • Och är det lösbröst de där? 
  • Är han ute på en en vanlig höstpromenad eller har han just dödat nån? 
  • Ska han bara ut och hämta posten?
  • Är han porrskådis? 
  • Är han en brevbärare med "egen stil"? 
  • Fryser han inte? 
  • Borde han inte arresteras för förargelseväckande beteende? 
  • Eller är det lite synd om honom? Han kanske har växt upp utan mamma och pappa i en gammal traktor utan någon som kunde lära honom vett och etikett.
  • Är han en jättefattig man som nyss fyndat skor och BH i en container?
  • Är han ett kidnappat trafficking-offer?
Hur som helst, inte är då det där någon riktig tomte inte. Ni kanske märker hur förargad och provocerad jag är.  

Hörde jag chokladpudding? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar