tisdag 20 augusti 2013

Renässansen

Startar dagen med att baka sockerkaka (!). Undrar om det någonsin har hänt förut. Kanske gör höstluften och tiden på landet mig gott. Ger ro i själen. Eller så var jag bara sugen på sockerkaka.
I helgen åkte jag tillbaka till renässansen när jag stod i stugan och målade och drack rödvin i Mommos gamla arbetsrock. Kändes overkligt bra.

I veckan har jag hälsat på bästa vännen. Att se att hennes kämparglöd trots allt finns kvar, gav också mig ro i själen.

Jobbar på två jobb. Tiden på kontoret ger så mycket, och jag blir lika glad varje gång jag får dekorera någons hem med min konst och träffa trevligt folk.
Blondinen "La Rubia" (inramad) fick igår ett nytt hem. Jag tror att hon kommer att trivas där:).

Och nu är det dags att väcka lillkakan med sockerkaka.

Godmorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar