onsdag 21 augusti 2013

Jag drog det där om björnen till tandläkaren

Det var tydligen slut på hål. Blev nästan lite besviken för jag hade räknat med en snabblagning. Lagning är ju ingenting.  Jag har ju haft Ulla, så jag har blivit en tålig och samarbetsvillig tandpatient.

- Vill du dra ut en tand, eller vad sägs, ska vi göra lite rotfyllning? Frågade tandläkaren ivrigt.
- Då väljer jag väl rotfyllning då, svarade jag (med en klump i halsen för rotfyllning är inte särskilt vilosamt). 
Men jag har inga besvär alls!

Och här kommer björnkommentaren:
- Ska vi verkligen väcka den björn som sover? Frågar jag.

Tandläkaren tog björnkommentaren som ett skämt och skrattade till. Och vad har  jag att sätta emot en Tandläkare.. Vad vet jag om tandrutiner och björnar.

Och nu ligger jag här med en rytande, rasande, nyväckt björn i käften.

Och fyra skrikande småtjejer i vardagsrummet som testar våra instrument inklusive tamburinen.

Någon som ids komma och droga mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar