onsdag 14 augusti 2013

Fria efter frukost


Före frukost är jag nollställd, trångsynt, snedvriden och halvsur. Aldrig otrevlig, men jag förstår inte, vill inte ta in och har inga åsikter om någonting alls. Jag är ingen man drar med på skojiga äventyr och ingen man håller debatt mot. Nej, jag vill helst ligga tyst och stirra mot något orörligt, helst en skog eller en tom vägg. Efter frukost blir det andra bullar! Då blir jag direkt den där roliga och fantasifulla varelsen igen. Efter nybakat bröd med marmelad, en riktig idéspruta! Efter 3 koppar kaffe slår tankarna ner som blixtar och orden rinner som vattnet i en fors.

Det jag ville säga med det här inlägget är att om ni ska bjuda med mig på något som kräver minsta bedömning eller tankeverksamhet, tex att köra gookart, eller om ni har något riktigt viktigt att berätta. Gör det efter frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar