tisdag 7 maj 2013

Hur man (inte) går ner i vikt: Antikattengustaf-dieten

Frosseri

Jag blir alldeles yr av alla torra dieter med konstiga regler som grundar sig på den "senaste forskningen". Bantningsindustrin tjänar massor på vår osäkerhet! En sak är väl alla överens om, för att gå ner i vikt bör man äta mindre och röra sig mer. Men äta bör man, gärna nyttiga saker som kroppen behöver och det vet vi väl alla vad det är. Röra sig bör man helst göra rätt snabbt, träning som gör att man svettas.

Man bör i alla fall inte ligga raklång i sängen med Leif GW Persson och trycka i sig godis bara för att man fått en jättepåse av en kompis, och man bör inte äta lasagne flera dagar på raken, (se bara på katten Gustavs och hans fettnivåer). Det räcker inte med att slöcykla till jobbet. Den livsstilen är inte försvarbar.

Jag har aldrig bantat och kommer nog aldrig att göra det heller. Men idag börjar mitt nya liv som jag kallar det, och den startade på springbandet. Jag tänker lugna mig med lasagnen helt enkelt. Sunda förnuftet får råda.

Jag kallar den här metoden för "Antikattengustaf-dieten" om ni undrar.
Gör precis som katten Gustaf, fast tvärtom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar