fredag 17 maj 2013

be careful what you wish for

Skulle egentligen bara hämta mig en kaffe i farten, men det hela slutade med att jag tömde diskmaskinen
och vände prydligt på lappen så att det stod "Smutsig disk". Drog en repa med disktrasan.

Att Gud hör bön, det vet vi ju alla. Men onda öron kan också tjuvlyssna,
och bland kan allihop höra dina önskningar och då blir det "overload" i Universum.


Jag önskade mig ju en diskmaskin eftersom att jag hatar att handdiska.
Vet ni hur många diskmaskiner jag fick?, jo 4 stycken!
4 diskmaskiner att känna ansvar för och råda över.
Inte för att jag är första diskare (förutom hemma), men jag känner mig skyldig om jag lämnar dem okontrollerade,
eftersom jag fyller dem med otaliga kaffekoppar.


Dessa 4 diskmaskiner rör jag mig kring:

  • Diskmaskinen i 1177-rummet
  • Diskmaskinen i det allmänna personalrummet
  • Krenovas diskmaskin
  • Min egen diskmaskin

Det borde ju nästan räknas som ett heltidsjobb det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar