tisdag 14 maj 2013

Balans & Obalans

Dagen har varit dynamisk. Den började utan frukost i tandläkarstolen. I den stolen brukar jag vara lugn för jag har ju tandläkaren Ulla. Oftast ligger jag och blundar och passa på att vila medan tandläkaren får göra grovjobbet.

Men efter 30 minuters väntan på att dra ut den där visdomstanden hann modet falna. Den observanta tandsköterskan erbjöd mig en banan. Kände mig som en apa i ett djurlaboratorium.

Till slut kom glada Ulla, och efter 40 minuter (!) var knakandet med tången över. 
Även om Ulla är världens bästa tandläkare, så konstaterar jag att tand-utdragning inte är något man passar på att vila under.

Det var skönt att komma till jobbet. Föreläsning hela dagen med inbyggda fikaraster och bensträckare. Dagen hade kunnat vara i balans nu. Om jag inte nästan svimmade mitt i allt. Fick 2 starka värktabletter av min chef och la mig i ett vilorum. 





Sen var vi på det nya stallet Stall Balans. Lugn och harmoni. 

Det började dock blåsa upp, luften blev tryckande och min häst började hoppa omkring och mucka gräl med en annan häst och för några sekunder befann jag mig i en galopperande hetluft.  

Men förutom det,... äntligen, den där kroppsliga och själsliga balansen.
Jag väljer att lägga mig med den känslan.

Sovgott.

Vill du läsa mer om Ulla? Klicka här och här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar