måndag 23 januari 2012

Ur: Riddagboken

Det är charmigt ett tag... med en häst som biter människofolk och som sparkar mot andra hästar, som leker motorcykel i volterna och som hela tiden har öronen bakåt...

Dagens uppgift
Full gas... pressa den sura motorcykeln genom en smal gång medan du bromsar ner till krypkörning. Varva upp till högsta växel igen på sekunden och styr tvärt höger utan att köra på dina medelever... styr motorcykeln åter genom en annan smal gränd i krypkörning.
Rivstart i vänster varv.
Blandad plats för att försöka återfå kontrollen och gör sedan om hela proceduren.

Jag fattar att jag måste sträcka på mig mer för att ha en chans mot hans styrka..
och ha armbågarna mot kroppen.
Jag fattar att jag ska kräva att han tar min innerskänkel, men ändå:


Jag skulle ändå vilja be att få byta häst till nästa lektion alternativt byta hobby.
Trollsurgubbhästskrälle

1 kommentar:

  1. Haha! Knäcker mig baklänges i sandlådan. Vilket ord. Trollsurgubbehästskrälle. Det var så långt så hälften vore nog. Jobbar kväll på måndag och jag som hade tänkt komma ut till stalllet :( blir tisdag då jag kaaaaanske även hamnar på en hästrygg. Man vet aldrig.
    Kraaaaaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera