måndag 23 januari 2012

Som natt & dag


Apoteket Sport

Idag är jag trötter... så fort jag glömmer att ta dessa på morgonen så blir dagen olidlig. Jag blir så trött och tänker bara på kexchoklad, mysiga filtar och kuddhörnor...Fantiserar om kållådor, och om att ligga i soffan en hel dag. Ögonlocken faller ner... och jag vill bara gå och dränka mig. Eller iaf lägga mig i ett dike i en sovsäck och få vara i fred. Överväger att göra ett bryt så jag åker in i fängelse och får sova ut.

Men! När jag har tagit dessa på morgonen är jag aktiv, glad och rolig. Överrörlig. Drar ständiga skämt och drar igång tokigheter med arbetskamraterna. Skrattar och tjoar... gör practikal jokes och planerar quiz-tävlingar. Jag blir såklart sportig också. Går ner på gymmet och kör ett hårt pass, åker skidor och rider extra i massa grupper... Promenerar hem från jobbet i ur och skur. Bygger broar, skottar snö och smörjer in hela kroppen noggrant med bodylotion och sånt...

Där har ni det, svart på vitt;
Det funkar alltså att äta vitaminer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar