lördag 14 januari 2012

Analys Rosenmetoden

Ett nervvrak
ständigt redo att fly

Ett kontrollfreak

svårt att varva ner

Låsningar i magen och lite här och där

Höga krav på mig själv/Många saker på gång
Testade Rosenmetoden. Nog prickade hon rätt på mycket när hon lät kroppen "tala". Men jag hade gärna skippat att hon talade och ställde högst personliga frågorna om min barndom, för mer konkret behandling. Visst var det lite skönt när hon pressade mot baksidan av låret, för att jag ska bli mindre "flyktbenägen"... men ändå inte.
Enligt Rosenkvinnan gillar jag fotmassage så mycket för att jag är så himla rotlös. 
Hon hade åsikter om allt, och inget var egentligen bra med mig. 
Jag fick veta att jag är en icke fungerande människa.


Efter alla massager jag testat är det bara chiatsu som funkat på mig. 
Massage ska få en att somna, dregla eller gråta, gärna allt samtidigt. 
Från Rosenmassage går man och känner att det kanske lika bra att lägga in sig för terapi.
Till nästa gång valde jag istället zoonterapi och en hederlig nack -och skuldermassage.
Man ska inte tjorva till det och gå över ån efter vatten.

Jag fick åka och rida bort spänningarna i stället.
Bäste själv är sin egen smed, som flickan sa.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar