torsdag 29 september 2011

VARNING HÄSTSNACK ALERT ALERT



Fotnot: Det har varit dåligt med fotandet på sistone. Sanningen är att det är ett fotomontage. Bilderna är tagna under två helt olika tillfällen, men det är de rätta objekten på bilden.


Jag försökte koncentrera mig på att sitta lite fint idag på hästen, som faktiskt är en PRE*. Sökandet efter den rätte fortsätter. I alla fall i stallet.
Farucco Li
Liten men hög i rang. Attitydsproblem och sparkar och biter på alla som går nära, särskilt andra män. Han är flirtig men samtidigt sur. Muskulös och hårfager. Får man till honom trippar han vackert fram och höjer benen högt.

Jag tänkte på mina polioskadade ben.. och på kontakten med yttertygeln... och vi
trippade omkring stundtals rätt bra. Men man kan inte få allt på första träffen.
G
aloppen blev en katastrofal blandning av speedad trav och sken. Gubbhäst!!! tänkte jag och fortsatte trippa fint i stället.
Men jag vet ju att det krävs ju två för att dansa tango. Och att man måste kämpa i en relation, så jag ger honom en chans till.

*P.R.E.: Ren spansk ras (Pura Raza Española) och används förutom i Spanien även i flera andra länder som beteckning för en av de renrasiga hästar som ingår i begreppet andalusiska hästen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar