måndag 26 september 2011

Chili


I fantasin förvandlar jag rollermousen till vad jag vill...

Det är rätt jobbigt att ha månen i skytten för såna som vi måste ha ständiga förändringar. Även små små meningslösa som en ny rollermouse gör vår dag.Nya saker..Dagens outfit: Röd klänning med vita prickar. Ny hårfärg + en massa nya jobb-accessoarer som jag fått från en trevlig kille från Corima. Det är faktiskt roligare att jobba när man har nytt ryggstöd, ny rollermouse och nytt fotstöd med 3 olika vilolägen. Men jag känner mig dock lite muppig ibland,
det fattas bara hjälmen och säkerhetsbältet. Utifall att...

Nya steg..



Min dotter galopperade för första gången igår, hon satt rakt och mjukt i sadeln och jag såg att hon log. Kanske dags att skaffa en ny familjemedlem snart?

Familjeponnyn. Årets julklapp 2011.
Nya smaker..
Camillas eleganta 3-rättersmiddag gjorde succe i lördags. Vi små-åt i flera timmar och kacklade som italienska kvinnor. Männen som kom kommenterade t.o.m den höga kvinnliga hormonhalten som låg i luften. Rå fisk med koriander, chili & rödlök. Oxfilegryta med majskolvar. Ungsbakad sockerkaka med kondencerad specialmjölk, yogurt & bär....Hett och exotiskt.Nyvunnen tidHoppar av Facebook och en sten faller från hjärtat. Det har spårat ur. Jag nås på telefon, Skype, hemma eller via epost. Det går också bra med långa kärleksbrev och vykort.
Sen, nästa gång månen står står starkt i skytten... kryper jag säkert tillbaka till korset.
Lätt skamsen men utvilad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar