söndag 28 februari 2016

Mingel & Mat

Hemma efter en rätt så glamourös kväll på Clarion. Frisörsalong fyllde 30 år och Tolvan var modell, vi fick en goodiebag, ett glas bubbel och nån gourmettallrik med kallskuret. Det hade passat sig med finklänning men jag var rebellisk och hade slitna jeans med hål i (!) men jag kompenserade med klackskor, kavaj och läppstift.

Idag blir det lite uteaktiviteter och sedan köttbullerullning. Efter mag-krångel-dagar är jag nu väldigt hungrig av mig. Kompenserar svältdagarna med storkoksdagar. PS: Nytt köksbord! Igår lagade jag en stor  gryta med en toutch av Japan typ. Jag har inga belägg för detta, jag får bara en japansk känsla... Superenkelt egentligen.

Recept på den Japanaktiga maträtten

Stek kycklingfärs och purjolök.
Koka morötter.
Koka ris.
Häv i hönsbuljong och morötter i pannan.
Servera med ris OCH, viktigt: Soya och en klick matyogurt.

Nu kaffe och en luftkexchoklad. Om jag hade haft någon dvs.

Trevlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar