torsdag 25 februari 2016

Att inte äta suger

VARNING Japp, magsjuka! Svag, illamående och darrig. Spyfärdig. Jävla skit då blev man smittad ändå.


- Jag kommer att spy när som helst, vart ska jag spy, vart ska jag spy nånstans då!? Så har jag gått och tänkt hela morgonen. Knappt vågat lämna rummet eftersom att det finns en rymlig papperskorg alldeles intill min stol.


Vågade inte gå och fika, för det skulle se dumt ut att vandra omkring med en papperskorg i korridoren. Det skulle se lika dumt ut som om jag hämtade jättelampan Maskros för hand.




Sen kom jag på det, tänk om jag bara är hungrig. Hade ju inte ätit någonting på morgonen och slarv-ätit igår. Så blir det lätt för mig ibland. Omedveten bantning.


Smet iväg till Holms och den skinksmörgåsen och Pepsin.... var kanske det godaste jag ätit. Kände mig som en svältande nödställd kvinna i Sahara som blivit bönhörd och plötsligt får se en lastbil med nödproviant torna upp sig i horisonten. Världens länder hade samlat ihop sig just för henne och det vankades skinkmackor och cola. I mitt fall blev Holms konditori min räddande hjälporganisation.


Aldrig mer ska jag sätta mig i en sån här hungersituation. Jag är ingen supermänniska som kan leva på luft och snus. Jag tänker äta och äta precis hela tiden, det är mitt nya mål. Kebab till lunch och varför inte palt till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar