fredag 29 januari 2016

Varför jag sitter här med brittiskt tantgodis

Se till att ha gått om tid om du ska till Coop Forum på Storheden. Särskilt om du har ärende i postsektionen. 

Jag skulle bara skicka ett paket och hämta ett annat, sedan gå in och handla lite mat, med mannen och barnet utanför i bilen. Jag blev stående i postkön i en evighet. I dunjacka. Hann till Apoteket och när jag kom tillbaka stod samma kund kvar, prasslade och ställde svåra frågor. Personalen tycktes röra sig långsammare och långsammare.

Nästa gång jag har ett postärende på Coop Forum tänker jag lägga upp det så här:

1. Jag tar en kölapp.
2. Går och handlar mat.
3. Går till apoteket. 
4. Äter på Max.
5. Kanske passar på att klippa och färga håret på Agaton sax. 
6. Tar en fika.
7. Sen går jag tillbaka till postdisken lagom tills det snart är min tur. 

I mataffärn var jag så svettig och irriterad att jag i farten köpte ett familjepack lakritskonfekt. Det såg gott ut. 

Jag kunde ju inte tänka klart. Så istället för choklad sitter jag nu här med en jättepåse med brittiskt tantgodis! 

Och allt är som vanligt Coops fel. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar